18 Haziran 2014 Çarşamba

07.05 Tatvan

Sabah tren garına bıraktı bizi Vuslat Abla. Numarasız bilet aldık. 6 koltuklu istediğimiz bir kompartımana oturduk. 07.05'te kalktı tren. 6 kişilik odada iki kişiydik hep. Yollar inanılmaz güzel. Fıratla birlikte epey bir yol gittik. Dağ diplerinden geçtik. Uyuduk uyandık. Kılçık kılçık ağaçlar vardı grimsi yeşilli.

Arada bize yolun uzayacağını söylediler. İnsanlar yanlarında yemeklerle, küçük tüplerle binmişti. Bir kere daha yemek azizliğine uğrayacağımızı sanmıştık ki (yerel trenlerde yemekli vagon zaten yok) Ezgi'nin yolu sormak için bastığı odadan, TCDD kondüktörleri inanılmaz kıymalı bir menemen getirdiler bizim odamıza. Bir de ekmek ve sıcak çay da getirdiler. Tabağı silip süpürdükten sonra orcik ve leblebiyle geri verdik biz de.

Bi yerden sonra kar görmeye başladık. 9 saatlik yol gecikmelerle iyice uzadı. Muş Ovası'nı gördük geçerken, dümdüz gittik ovayla beraber. Akşama doğru Sinan Abi ile tanıştık. Kale durapında değişim olunca gelmiş bizim trene. Nemrut'a nasıl çıkarız diye sorarken tanıştık. 25 yıldır TCDD'de çalışıyormuş. Yolları sordu bizim için, gardan öğretmen evine gidebilmemiz için araba ayarladı. Çok tatlı, çok babacan. Çok cana yakın hep anlattı yolları, meslek hayatını, trenleri. Yolu öyle 12 saat sonunda bitirdik. Bir de çikolata ve sakımız var Sinan Abi'nin ikramı.

Tatvan'ın girişi güzeldi baya. Kocaman ta çok erken kıvrılmaya başlıyo tren. Hava karanlık ama ışıkları dönerek izlemek baya güzeldi. En son bir tünelden geçip düzeliyo tren. Tatvan'a varınca Van Gölü Ekspresi'ni tamamlamış olduk. Son tren yolculuğumuzdu bu, bu gezi boyunca. Bundan sonraki yerleri hep otobüs ve minibüsle gezdik. Garı çok büyük ve iki katlı Tatnvan'ın. Sinan Abi uluslararası gar sayılır burası tabi dedi. İran trenleri geliyor. Çok kar var Tatvan'da. Gar uzakta şehiriçinden. Arabasıyla Erdal Abi bıraktı bizi şehiriçine. Öğretmen Evi ana caddede Ziraat Bankası'nın yanından girinci sahil kenarında hemen. (30TL) Televizyonu, buzdolabı, havluları her şeyi var. Göl manzarası güzel. Yerleştikten sonra dışarıya çıktık. Tatvan çok merkezi ve büyük. Tüm bankalar var. Alışveriş merkezleri var. Canlı baya akşam olmasına rağmen. Kaşıbeyaz'da kebap yedik.Porsiyonlar çift katı İstanbul'un ama fiyatlar aynı. Tatvan beklediğimiz gibi ucuz çıkmadı. Geç olmuştu geç vardığımız için. Yemek yedikten sonra gölün kenarında az dolaşıp, uyumaya döndük.