1 Mart 2013 Cuma

18.00 Ankara

Artık Haydarpaşa'dan trenler kalkmadığı için Doğu Ekspresi'ne  Ankara'dan pazartesi günü saat 18.00'e bilet aldık.Ankara'dan Erzincan'a kadar yataklı vagonda(16 saat),Erzincan-Erzurum arasını(4 saat) pulman vagonda(otobüs gibi 2+1 koltuklu olan),Erzurum-Kars arasını(4.5 saat) yine pulman vagonla gitmeyi planladık zira bütün yolculuk gecikmelerle de olsa böyle gerçekleşti.İller arası yolculuğu sadece tren kullanarak yaptık.Böylece Ankara-Kars arası Doğu Ekspresi'nin tüm yolunu kesintisiz olmasa da tamamlamış olduk.

İstanbul'dan Ankara'ya gelmek otobüsle 40 lira gibi bir şeye denk geliyor.Ankara'da otobüs garından(Aşti) tren
garına  metroyla aktarmalı olarak gidebiliyorsunuz.Gençlik parkının hemen yanında tren garı.Garın içinde emanet dolapları var.4 saati 5 liraydı bu dolapların orta boyunun,biz iki bavulu da sığdırdık.Çantaları bırakıp Ulus'u gezmeye çıktık. Eski meclis binasının ve çoğu bakanlığın yeri burada. Arka kısmı da baya ilginçti Ulus'un. Yalnız garın çevresinde biz market tarzı şeyler bulamadık ama garın içinde büfe var.Tren yolculuğu için gerekli teçhizatı (su,abur cubur,ıslak mendil) oradan aldık.

Yataklı vagonun içi inanılmaz konforlu ve güzel.Odada yan yana iki koltuk var.Koltuklar kapanınca yatak oluyor. Ve diğer yatak da ranza gibi fakat yukarıda kapalı duruyor, uyuyacağınız zaman açıyorsunuz.Kapının kenarında odanın kendisine ait
lavabosu,aynası ve prizi var.Aynı zamanda bavul koymak için üst raf,askılık ve bir dolap ve mini barı var.Dolabın sol kısmına eşyaları koymak için iki raflı yeri var.Dolabın çekmece gibi olan kısmını çekince de masa oluyor.Sıcaklık ayarını odanın içinden yapabiliyorsunuz.Aynı zamanda farklı ışık ayarları da var.Her vagonda iki tane tuvalet var.Bu tuvaletler ortak kullanılıyor.(biri alaturka biri alafranga)Bizim olduğumuz vagonda (yataklı olduğu için kişi sayısı diğer vagonlara göre çok daha az) tuvalet kağıdı veya sabun sıkıntısı hiç yaşanmadı,hep vardı yolculuk boyunca.

Trenimiz saat 18.30 gibi geldi ve hemen kalktı.Vagonumuza yerleştik ve akşama doğru yemekli vagona geçtik.Yemekli vagon yataklı ve kuşetli(4 yataklı) vagonlarla pulman vagonların arasında bulunuyor.Sağlı sollu masalar var 4 kişilik ve menüde sadece sıcak ev yemekleri yok.Onun dışında kahvaltı, çorba, ızgaralar,mezeler,patates kızartması ve türevleri,çay,kahve ve marketten alınabilecek bisküvi,abur cubur çeşitleri var.Izgaralar 10-14 lira arasında değişiyor.Çorbalar 3 lira,çay 1.5 lira. Yemekli vagonun iki tarafı da cam olduğu için baya güzel oturması.Vagona döndüğümüzde çok geçe kalmadan yatıyoruz. Sabah Erzincan'a 10'da inecek olmamıza rağmen 7 gibi kalktık manzarayı izleyebilmek için ki baya güzel trenin geçtiği yerler.Dağların içinden bir sürü tünelden geçerek ve genelde nehirleri takip ederek gidiyor.Çoğu zaman yerleşim görmüyorsunuz. Genelde hep su ve kavak var manzarada.

Tren rötarlı geldiği için 11 gibi varıyoruz Erzincan'a.