1 Mart 2013 Cuma

gitmeden


Şubat ayında gittiğimiz için oraların soğuk olacağını biliyorduk tabi.Ama sırt çantası götürmekte kararlıydık bavul olarak, hem her gün yer değiştireceğimiz için hem de bavulla dolaşmak zorunda kalacağımız vakitler olacağı için.Ki sırt çantalarıyla (sırt çantası tipi bavul diyelim) baya rahat ettik biz.


Kış olacağı için bavul ister istemez çok eşya almasanız bile doluyor o yüzden en az sayıda kazak ve çok sayıda içlik almak en iyisi olur.Bir üstünüzdeki kazak (yün tabi) bir de bavula koyacağınız toplamda iki kazakla gayet rahat edersiniz.Biz gitmeden hem alt(tayt şeklinde) hem üst termal içlik aldık ve muhtemelen onlar sayesinde hiç üşümedik.İki parçayı toplamda Eminönü'nden 30 liraya aldık.Pantolon da bir üstünüzdeki bir de bavulunuza koyduğunuz toplamda iki tane yeterli oluyor.Zaten kış olduğu için terlemiyorsunuz.Çok kritik olan şey çorap.Ben üst üste 3 çorapla dolaşıyordum o yüzden çok sayıda çorap aldım yanıma.Ayrıca ıslanmasına karşı sadece bavulunuzda değil el çantanızda da çorap taşıyın.En içeriye normal, onların üstüne 2 tane yün çorap giyerek dolaştım baya iyi tuttu onlar beni.

Bunun dışında tüm öğretmen evlerinde vücut ve şaç havulusu şampuan ve sabun oluyor.Duşa da girebileceğiniz plastik terlik götürürseniz işinizi çok görür.Onun dışında çok titiz değilseniz havlu,sabun ve şampuan gibi şeyleri taşımayın derim.Öğretmen evlerinde hem yorgan hem battaniye var.Isıtma da iyi o yüzden hiç üşümedik odalarda. Trende de temiz nevresim takımı var, götürmenize gerek yok.Hem yorgan hem battaniye veriyorlar.

Kar gün ışığını çok fazla yansıtıyor o yüzden yanınıza mutlaka güneş gözlüğü ve kulaklık alın. Soğuk yüzünüze çarptığı için iyi bir nemlendiriciyi de yanınızda taşıyın.(Keza benim burnum yara oldu soğuktan)Güneş kremi çok kritik değil ama önlem olarak alabilirsiniz yer varsa (ya da küçük bir şeyin içinde alırsınız tüm şişeyi taşımaktansa).



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder